šeštadienis, sausio 24, 2009

and just coz' everybody's doing it does that mean that i can too?

(labas, Indre, išgąsdinusi mane prieš tą kažkurį egzaminą ,})

sako, trečias sausio pirmadienis - liūdniausia metų diena.

tomis dienomis visa, ką sakome, -- pakylėk mane.



tiramisu

biskvitiniams piršteliams
3 kiaušinių (atskirkime trynius nuo baltymų)
60 g cukraus
80 g persijotų miltų
cukraus pudros

kremui
3 trynių
3 v.š. cukraus
3 v.š. balto vyno (jei turime - desertinio)
1 a.š. vanilės ekstrakto
250 g mascarpone

sumerkimui
150 ml stiprios kavos
3 v.š. romo
1 v.š. cukraus

kakavos arba tarkuoto šokolado tiramisu apibarstyti



piršteliai
trynius plakame su šaukštu cukraus, kol jie pabąla, o tūris padidėja maždaug 3 kartus (8 - 10 minučių). atskirai išplakame baltymus su likusiu cukrumi iki vidutinio standumo putų. palengva įmaišome baltymus į trynių masę. įsijojame miltus ir lengvai lengvai išmaišome.
konditeriniu maišeliu išspaudžiame maždaug 1 cm storio ir 5-6 cm ilgio juosteles. sausainius apsijojame cukraus pudra ir leidžiame pastovėti 10 minučių. tuo metu orkaitę įkaitiname iki 180-200 laipsnių (priklauso nuo orkaitės). kepame kokias 7 minutes - kol truputį paruduoja. ištrauktus apibarstome cukraus pudra ir leidžiame atvėsti.

kremas
mascarpone išplakame, kad suminkštėtų. virš vandens vonelės plakame cukrų, trynius, vanilę ir vyną, kol masė sutirštėja (plaktuvas palieka nesusiliejančias žymes, o masės tūris gerokai padidėja). atsargiai įmaišome į mascarpone.

surinkimas
sumaišome kavą, romą ir cukrų. pirštelius trumpam - akimirkai! - merkiame į šį mišinį ir jais išklojame indo dugną. ant viršaus sutėškiame pusę kremo ir išlyginame. pakartojame darsyk su likusiais piršteliais ir kremu. viršų pabarstome kakava arba tarkuotu šokoladu.

tiramisu reikia leisti pastovėti pailsėti - bent ketvertą valandų, o daug geriau - per naktį.



receptą nusivogiau iš sauliaus virtuvės. pirštelių - irgi.

14 komentarų:

Anonimiškas rašė...

Kaip aš norėčiau, kad man jį kas nors padarytų ;DD

Vilma rašė...

Bandžiau šį Sauliaus receptą - fantastiškas! Tik manasis gavosi tokios neprekinės išvaizdos (nes padariau keletą klaidų ir sumoviau reikalą), tad nebuvo išvilktas į dienos šviesą. Bet kai gaminsiu tiramisu kitą kartą - neabejotinai pagal tą patį receptą. Mmm... taip ir jaučiu jo skonį... :-)

rusvaplaukė rašė...

Vilma, ir aš šiuo receptu begaliniai patenkinta. turiu išsisaugojusi ir kitokių visokių - žaliosios arbatos tiramisu ar tiramisu pagal kurį nors iš mano DidžiųjųGerbiamųjų, - bet nekyla rankos atsisakyt nors sykiui šito recepto, mat jis nepriekaištingas. jau kokių penketą kartų darytas.
bandyk bandyk darsyk, tikrai pavyks. :}

Nolita, ah, kai niekas nedaro, geriausia -- pačiai pasidaryti ,} mielai pasidalyčiau išties, tik kad jo jau pirmą vakarą mūsuose nebelieka.

Egle rašė...

Sauliaus recepto nebandžiau, bet užtat turiu fontastišką tikrą vienos italės nonnos tiramisu receptą. Visuomet pagal jį ir gaminu. Reikės kada išbandyti ir šį :) bei pasirodyt savajį :)

rusvaplaukė rašė...

Egle, lauksiu nesulauksiu tavo dalijimosi. smalsu gi, kokį tikrosios italės jį gamina :}

Elžbieta rašė...

Dangiškas desertas! Pavydžiu baltuoju pavydu... Kas man padarytų tokį pat gražų? :) Kad skanus - neabejoju :)

rusvaplaukė rašė...

Elžbieta, dėkui už pagyyyras :)

Asta rašė...

Pamačiau anąkart ir pamiršti niekaip negaliu.. Atrodo, net skonį jaučiu, mmm.
Ir, kadangi, Valentinadienio laukiu nekantraudama ir dėl to, kad pagaliau išdrįsiu griebti šitą išsvajotą "jautį" už ragų, noriu paklausti :) Pirma, kiek ir kokio skersmens indelių išėjo? Ačiū. Antra, tikriausiai daug prarasčiau neturėdama romo?.. Turiu tik romo esencijos, bet, tikiu, kad ji čia nelabai gali būti pakaitalu... :( Ačiū dar kartą ;)

rusvaplaukė rašė...

butterfly, išėjo, hmmm, atrodo, šeši aštuonių centimetrų skersmens indeliai.

na, šiaip romas priduoda šiek tiek džiaugsmų, bet aš nesisieločiau ir įpilčiau degtinės truputėlį. na kad būtų "kažko kažko". arba, jei turi, kokio kavos ar pan. likerio. bet, mano nuomone, svarbiausia tame mirkale yra kava.
bet vyno į kremą būtinai būtinai reik :)

beje, labai vykęs desertas. valgyčiau ir valgyčiau :)

Asta rašė...

Vyno turiu, o romui, kaip studentei, pinigų gaila :D Tikrai, matyt, bandysiu su kavos likeriu išsisukt..
Ačiū už operatyvų atsakymą :)

rusvaplaukė rašė...

nėra už ką :)
aš, kaip irgi studentė, kartais pagailiu. buvau nusipirkusi kadaise bacardi butelioką grynai kepimui, bet baigėsi jis.. kažkaip ,D tada nusprendžiau nusipiginti ir kažkokį belenkokį pirkau, piguvišką. gal 15 litų už litrą DDD. nu ir nieko, sueina. :) tiesa, ta mano dalis, kuri skaito visokius įrašus aprašus, kad "naudokite kiek įmanoma geresnės kokybės ingriedientus", truputį purkštauja, bet bent jau aš tai skonio skirtumo kepiniuose nejaučiu.

Asta rašė...

O, taip, pažįstamas jausmas. Aš irgi stengiuosi kuo pigiau apsisukti :D Nuolaidos, akcijos ar šiaip kažkas ne tokio super "prestižiško"... :) O galutiniam rezultate nėra ten jokio baisingo skirtumo dažniausiai, bet gal čia dar ir mano skonis nepakankamai išlavintas :D

rusvaplaukė rašė...

aš irgi savo būrišką prigimtį dėl to kaltinu :) ypač tokiuose dalykuose. dar pieną riebų nuo lieso atskirt galėčiau, bet čia... ne. :}

Asta rašė...

Ai, bile mums skanu ;)
O kad šitai bus skanu, tai esu šimtu procentų tikra, niam niam. Viskas, dabar tai prisikalbėjau, iki pat savaitgalio naktim sapnuosiu tiramisu :D